Nebezpečné pre vaše zdravie 

21.08.2018

10 znakov, že pracujete v toxickej firme 

21.08.2018 | Zdroj: hrmorning.com; Text: jm; Foto: thinkstockphotos.com 

Ohováranie na dennom poriadku, šéf diktátor, absentujúca komunikácia. Máte podozrenie, že vo vašej práci to nie je úplne s "kostolným poriadkom"? Zdá sa vám, že niektoré rozhodnutia nadriadených nie sú správne, že to, ako sa kolegovia k sebe správajú, by nemalo byť bežné? Je pravdepodobné, že pracujete v toxickom prostredí. Pozrite sa, aké sú najčastejšie prejavy pracoviska, na ktorom pracovať nie je bezpečné.

10 znakov, že pracujete v toxickom prostredí

  1. V práci je bežné ohováranie a klebetenie
  2. Prejavuje sa tu agresívne správanie alebo šikana
  3. Slabá komunikácia a nejasné očakávania
  4. Diktátorský manažment, zamestnanci nemôžu dať spätnú väzbu
  5. Častá absencia zamestnancov, chorobnosť alebo únava
  6. Favorizovanie niektorých zamestnancov, nevyvážené pracovné podmienky pre všetkých
  7. Workoholizmus, obetovanie osobného života práci
  8. Nesplniteľné očakávania alebo termíny splnenia úloh
  9. Slabá alebo mizivá interakcia manažérov a zamestnancov
  10. Nebezpečné alebo morálne nevhodné pracovné podmienky

4 veci, ktoré by mal zamestnávateľ urobiť, ak chce zmeniť toxické prostredie

  1. Vypočuť si zamestnancov
    Zamestnanci by mali byť vypočutí, malo by byť v záujme nadriadeného vedieť, ako sa jeho podriadení cítia, čo sa im nepáči, čo na firme oceňujú a čo by chceli zmeniť.
  2. Komunikovať otvorene
    Zatajovať informácie, vysielať nejasné signály spôsobí len chaos, nedôveru a vznikne tak priestor na konšpirácie a ich šírenie po firme. Namiesto toho by mal zamestnávateľ oboznamovať svojich zamestnancov so všetkým pre nich podstatným, čo sa vo firme deje.
  3. Oceniť dobre odvedenú prácu
    Istá štúdia zistila, že len "obyčajné" ocenenie práce je najdôležitejší faktorom, od ktorého sa odvíja pocit šťastia v práci. Zamestnávateľ by mal nájsť spôsoby, ako prejaviť uznanie svojim pracovníkom, keď sa im niečo podarilo. Vytvoriť prostredie, v ktorom zamestnanci cítia podporu a ocenenie, je kľúčové.
  4. Odmeniť všetkých zamestnancov podľa rovnakých pravidiel
    Je nereálne, aby si boli všetci ľudia rovnako sympatickí. V práci by však mali ísť emócie bokom a ak je iný zamestnanec rovnako šikovný, nemal by "trpieť" iba preto, že "chémia" medzi ním a šéfom zlyhala. Zamestnávateľ by sa mal snažiť odstrániť favorizovanie či šikanovanie na pracovisku. Na zdravom pracovisku by sa nemal nikto cítiť ukrátený.